Klagomål och tvister
Självklart vill vi att du ska vara nöjd! Om du känner att vi inte kan leva upp till dina förväntningar så vill vi gärna veta detta.
Vår kundservice nås via telefonnummer 044-780 75 20 på vardagar kl. 08:00-16:00. Är du inte nöjd med de svar vi kan ge dig, så kan du ta hjälp av externa rådgivare som kan ge dig råd utifrån konsumentlagstiftningen.
För extern rådgivning kan du vända dig till:
- Konsumenternas Energimarknadsbyrå – en oberoende byrå som kostnadsfritt informerar, ger råd och vägledning i frågor som rör el och fjärrvärme.
- Kristianstads kommuns hemsida där du hittar information om konsumentvägledning.
- Kristianstads kommuns energi- och klimatrådgivning.
För omprövning kan du vända dig till:
- Energimarknadsinspektionen (Ei) – en tillsynsmyndighet som ser till att energimarknaden fungerar så bra som möjligt. Hit vänder du dig om du vill pröva en anslutningsavgift eller bara framföra synpunkter gällande el- eller fjärrvärmemarknaden.
- Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) – en statlig myndighet för kostnadsfri och opartisk prövning av konsumenttvister. Hit vänder du dig om du inte är nöjd med ett beslut från oss. Postadressen dit är: ARN, Box 174, 101 23 Stockholm
- Patent- och marknadsdomstolen – en särskild domstol som bland annat handlägger mål som gäller frågor där olika former av marknadsföring inte skett på ett korrekt sätt.