Felanmälan
Ibland går det inte riktigt som det är tänkt. Om du har upptäckt fel på leveransen av el, fjärrvärme, fjärrkyla eller fibernät så kan du anmäla det här.
Information om avbrott som vi redan känner till hittar du på vår driftinformationssida. Du kan självklart ringa kundservice på 044-780 75 20, vardagar 8:00-16:00 för mer information vid avbrott.
Felanmälan Elnät
Vi har ett mycket pålitligt elnät med väldigt få avbrott. Hela C4 Energis elnät är nedgrävt och är därför mycket vädersäkert. Om du inte hittar information om ditt elavbrott på vår driftkarta för elnät ska anmälan göras till vår kundservice 044-780 75 20 på vardagar 8:00-16:00. All övrig tid ringer du journumret 040-676 92 36.
Vi ansvarar för anslutningen fram till fastigheten, samt elmätaren. Vi utför felsökning och åtgärd av eventuella fel på vår anläggning utan kostnad för dig. Är felet lokaliserat till din anläggning meddelar vi dig och du får då kontakta en elinstallatör för vidare felsökning och åtgärd på egen bekostnad.
Om du är utan ström en längre tid kan du ha rätt till ersättning.
Felanmälan fjärrvärme och fjärrkyla
Fjärrvärme och fjärrkyla är mycket pålitliga produkter. Ibland behöver vi stänga av leveransen till dig på grund av underhållsarbete vilket vi alltid informerar om här på hemsidan. Du kan också och du få avisering via SMS om du önskar det. Detta gäller även när vi har akuta avbrott.
Hittar du inte information om något planerat eller akut avbrott på hemsidan så anmäler du ditt avbrott till kundservice 044-780 75 20, vardagar 8:00-16:00, all övrig till ringer du journumret 040-676 92 36.
Felanmälan fibernät
Om ett fel uppstår i din fiberuppkoppling så vänder du dig till din tjänsteleverantör. Det är viktigt att de får ta emot din felanmälan först. Du hittar telefonnummer och mailadress i det avtal du har med leverantören.
Du kan också gå in på vår tjänsteportal, där hittar du kontaktuppgifter till alla tjänsteleverantörer.